Η ζωή της

Η Maria Montessori ήταν ιταλίδα παιδαγωγός που επινόησε το μοντεσσοριανό παιδαγωγικό σύστημα (γνωστό και σαν "μοντεσσοριανή μέθοδος"), που αποτέλεσε πρωτοπορία για την εποχή του και εξακολουθεί να εφαρμόζεται και σήμερα σε αρκετά σχολεία που ονομάζονται "μοντεσσοριανά" ή "μοντεσσοριανές σχολές".
    Η Montessori γεννήθηκε στο Κιαραβάλλε της Ανκόνα και σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Σαπιέντσα της Ρώμης, από όπου αποφοίτησε ως η πρώτη γυναίκαγιατρός της πατρίδας της. Μέσα από την παιδιατρική οδηγήθηκε, σαν ψυχολόγος και ταλαντούχος παιδαγωγός που ήταν, στην προσπάθεια για την ψυχολογική και νοητική ανάπτυξη του παιδιού, ασχολούμενη αρχικά με παιδιά με νοητική καθυστέρηση ή ειδικές μαθησιακές ανάγκες. Σ' αυτόν τον αγώνα έδωσε ολόκληρη τη ζωή της.
    Έφτιαξε παιδαγωγικό υλικό, προσαρμοσμένο στις ανάγκες του παιδιού για όλα τα μαθήματα, θετικά και θεωρητικά, που αφορούν τη μόρφωσή του. Δημιούργησε μόνη της εποπτικά μέσα διδασκαλίας και παιδαγωγικό υλικό για να γίνονται μέσω των αισθήσεων κατανοητά τα μαθήματα του σχολείου.
    Η επιτυχία της μεθόδου της αναστάτωσε τον παιδαγωγικό κόσμο διεθνώς. Ακόμα και παιδιά με χαμηλό δείκτη νοημοσύνης, έμπαιναν σιγά - σιγά στις κανονικές τάξεις του σχολείου, καθώς απελευθερωνόταν το πνεύμα και η ψυχή τους. Γι' αυτό μερικοί άνθρωποι, ακόμη και επιστήμονες, συνέδεσαν το όνομά της με τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Η Maria Montessori όμως ασχολήθηκε κατά βάση σε όλη τη ζωή της με όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως δείκτη νοημοσύνης ή μαθησιακής ικανότητας, και ίδρυσε σχολές σε πολλά κράτη για να εκπαιδεύεται προσωπικό στη χρησιμοποίηση του παιδαγωγικού υλικού αυτού, αλλά κυρίως στην κατανόηση της φιλοσοφίας της μεθόδου της, γιατί δίδαξε πως αυτό είναι το πρώτο θέμα για την επιτυχία.
Ο σεβασμός στην προσωπικότητα του παιδιού είναι η πρώτη αρχή της μεθόδου, και έπειτα η ελευθερία που θα βγει από την πειθαρχία. Άλλες αρχές της μοντεσσοριανής μεθόδου είναι:

§  Η εσωτερική και εξωτερική τάξη στη συγκρότηση του ανθρώπου.
§  Ο σεβασμός στο έμψυχο και άψυχο περιβάλλον.
§  Η ατομική προσπάθεια αλλά και η καλή συνεργασία με τον κόσμο του περιβάλλοντος.
§  Η μάθηση μέσω της έρευνας που θα δώσει τη χαρά για τη δουλειά και την ικανοποίηση για το αποτέλεσμα. Η παντοειδής άσκηση για την απόκτηση δυνατοτήτων.
§  Ικανός άνθρωπος ίσον ευτυχής άνθρωπος.
    Η Maria Montessori  εξορίστηκε από την Ιταλία από το καθεστώς του Μουσολίνι. Μεταφέρθηκε στην Ισπανία, απ' όπου έφυγε όταν ο Φράνκο κέρδισε τον ισπανικό εμφύλιο για την Ολλανδία. Το 1939 πήγε στην Ινδία, όπου θα παρέμενε σε όλη την διάρκεια του Β' Π.Π., καθώς η Ολλανδία βρέθηκε υπό ναζιστική κατοχή. Ξαναγύρισε στην Ολλανδία το 1949 όπου και πέθανε το 1952, σε ηλικία 82 ετών. Από τότε μέχρι σήμερα ο διεθνής οργανισμός που δημιουργήθηκε (Association Montessori International) καθοδηγεί και εποπτεύει τα Μοντεσσοριανά Σχολεία σε όλο τον κόσμο. Στην Ευρώπη, στις Η.Π.Α, στον Καναδά, στην Αφρική και στην Ασία, σε δεκάδες κράτη στον κόσμο λειτουργούν σήμερα Μοντεσσοριανά σχολεία.




































4 σχόλια:

  1. Πολύ καλή δουλειά κορίτσια και πολύ ωραία τα βιντεάκια σας μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πολύ καλή δουλειά..μπράβο σας..πρόσεξα ότι η Μaria Μontessori χρησιμοποιούσε πολύ ενδιαφέρον τρόπους για να διδάξει κάτι στα παιδιά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. πολύ καλή παιδαγωγός...και γενικά αν δείτε στα βιντεάκια χρησιμοποιεί πολύ το χαλί..ίσως για να νιώθουν πιο άνετα και οικεία τα παιδιά στο περιβάλλον!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η έννοια του παιδαγωγού πρέπει να εμπεριέχει τον σεβασμό στο παιδί. Η Maria Montessori πιστεύω αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα παιδαγωγού. Μέσα από το έργο της αλλά και το υλικό που έφτιαξε για τις ανάγκες των παιδιών δηλώνει τον σεβασμό απέναντι σε αυτήν την τρυφερή ηλικία.
    Είναι πολύ ενδιαφέρον blog και ειδικά τα video!!
    Μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή